شهردار قم اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد با صدور پیامی اهانت عده‌ای وابسته به لابی‌های صهیونیستی به قرآن کریم در سوئد را محکوم و از این موضوع به عنوان فرصتی برای بازخوانی معارف قرآن کریم در مجالس عزا یاد کرد.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

سرّ قرآن در آن است که خداوند نورى را که خود برافروخت، روشن نگه خواهد داشت و حق را احیا خواهد کرد و باطل را خواهد میراند، گرچه کافران و مجرمان نپسندند؛ … یُرِیدُ اللّهُ أَنْ یُحِقَّ الْحَقَّ بِکَلِماتِهِ وَ یَقْطَعَ دابِرَ الْکافِرِینَ لِیُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُبْطِلَ الْباطِلَ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ؛ خدا میخواست که صدق سخنان حق را ثابت گرداند و از بیخ و بن، ریشه کافران را برکند تا حق (دین اسلام) را محقق و پایدار کند و باطل را محو و نابود گرداند؛ هر چند بدکاران را خوش نیاید. (سوره انفال آیات 7و8)

دشمنی با کتاب خدا، امری جدید نیست و از زمانى که قرآن کریم بر پیامبر گرامى اسلام صلی‌الله علیه و‏آله نازل‌شده است، مخالفت با این کتاب آسمانى هم توسط دشمنان آغاز شد. امری که حتی در خود قرآن کریم نیز پیش‌بینی‌شده و بارها مخالفانش را به ناتوانى از آوردن مثل قرآن و حتى سوره‏اى یا آیه‏اى مثل قرآن محکوم کرده است.

عداوت و نادانی عده‌ای در اهانت به ساحت قرآن کریم در سایه حمایت و سکوت دُوَل سکولار و حاکمان مستبد و مستکبر آن، نشانه‌ای است از اسلام‌ستیزی و تلاشی مذبوحانه برای جلوگیری از اشاعه و گسترش فرهنگ و دین اسلام در میان مردمی که خسته از زرق‌وبرق دنیای مادی، آزادگی را در آموزه‌های اسلام ناب محمدی یافته و به سمت آن گرایش پیداکرده‌اند.

ضمن محکومیت این اقدام پلید و عاجزانه در برابر عظمت قرآن کریم، از درگاه حضرت حق، طلب فهم و قدرت تدبر در آیات این معجزه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله و سلم را مسئلت دارم.

تلاقی این اقدام سخیف و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان که انسی مثال‌زدنی با قرآن کریم داشته‌اند و در بزنگاه‌های تاریخی و نقل مقاتل بدان اشاره‌ها شده است فرصتی برای تبیین پیوند ناگسستنی قرآن و عترت؛ دو ثقل گرانبهای نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در هیئات مذهبی و مجالس بصیرتافزایی حسینی ایجاد خواهد کرد و مکر دشمنان قسم خورده اسلام عزیز و کلام الهی را به فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و انس بیشتر با حبل الله المتین بدل خواهد نمود.