اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
پیام‌ها و بیانیه‌ها

پیام شهردار قم به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و فرارسیدن دهه مبارک کرامت

شهردار قم با صدور پیامی میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و فرا رسیدن دهه مبارک کرامت را تبریک گفت.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد با صدور پیامی میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و فرا رسیدن دهه مبارک کرامت را تبریک گفت.

متن پیام ایشان به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

نتیجه اقتدا به نماز معرفت و بندگی بانوی کرامت، ولایت مداری و بصیرت است

توفیق کسب معنویت و آرامش از دریای بیکران معرفت در ساحل هم‌جواری بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومهسلام‌الله‌علیها عنایتی الهی است که شکرانه‌ی آن را لطف حق تعالی میسر می‌سازد و با خدمت به زائرین و مجاورین شاید بتوان بخشی از این نعمت را پاسداشت. هر کس در نماز معرفت و بندگیش به این بانوی با کرامت اقتدا کرد عاقبت بخیر خواهد شد و نتیجه اقتدا به چنین نمازی، ولایت مداری و بصیرت است.

فرایندهای شناختی بشر از دستیابی به ژرفای مقیاس مهر و محبت الهی عاجز است و توان برداشتی صحیح از دورنمای تکامل ندارد بلکه سعی می نماید تا با بهره‌گیری از ابزارهای موجود فهم، افق‌های ناشناخته پیش‌رو را کشف نماید. هرچه عیار عبودیت و بندگی ناب‌تر می‌شود، قُلَّه‌های رفیع فهم فتح گردیده و ناملایمات و سختی‌ها رنگ می‌بازد و وجود ذی جود این بانوی ثانی یکی از جلوه‌های ویژه تجلی لطف حق تعالی است.

حضرت فاطمه معصومه‌سلام‌الله‌علیها ذخیره‌ای الهی برای هدایت است به گونه‌ای که کاروان دانش و بینش به معراج معرفت و قله‌های رفیع اندیشه‌اش دخیل بسته و زمان در کنارش آرام گرفته و مکان تقدس یافته و حرم مطهر ایشان امانتدار رازی در پهنه‌ی کویر است که آب هم تشنه معرفت اوست. این فارغ التحصیل موفق مکتب تربیتی تلفیق علم و کرامت چنان در آینه ولایت دلباخته بود که رنج سفر را به جان خرید و شهیده راه حمایت از ولایت گردید و مضجع شریف ایشان به عنوان نخ تسبیح تجمیع امامزاده‌های واجب التکریم‌علیهم‌السلام و نگین رکاب مراکز علمی و معرفتی به خوبی می‌درخشد.

بی‌شک شناخت ابعاد شخصیتی این شیرازه کتاب سترگ معرفتی نیاز جامعه امروز بخصوص نسل جوان است که حلقه وصلی مهم در زنجیره تمدن اسلامی و میقاتی برای حج علمی _فرهنگی در تاریخ جهان اسلام بخصوص تشیع محسوب می‌گردد و در نهادینه‌سازی فرهنگ اسلامی در مناسبات بین نسلی تبلور داشته و قطب و کانونی برای  بصیرت‌افزایی و معرفت‌بخشی در ابعاد ملی و فراملی گردیده است.

دهه کرامت صفا و مروه زمانی برای احرام در طواف بندگی است. اینجانب سالروز ولادت این بزرگ بانوی جهان اسلام، روز دختر و آغاز دهه کرامت را به پیشگاه با برکت منجی عالم بشریت امام زمان ارواحنا‌لتراب‌مقدمه‌الفداه، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای‌مدظله‌العالی، مراجع و علمای اعلام و تمامی مسلمانان بخصوص همسایگان حضرت، مردم فهیم قم تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم خداوند توفیق خدمت مضاعف را به همه ما عنایت فرموده و قدردان لحظات ناب خدمت به زائران و مجاوران بانوی کرامت و مهربانی باشیم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

دوم تیرماه ۱۳۹۹

image_print

نوشته های مرتبط

پیام شهردار قم به مناسبت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی

najafzadeh

پیام تبریک نوروزی شهردار قم

najafzadeh

شهردار قم فرارسیدن ۱۴ و ۱۵ خرداد را گرامی داشت/لزوم مطالعه و تدبر بر اصول اساسی انقلاب اسلامی

najafzadeh