اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
پیام‌ها و بیانیه‌ها

پیام شهردار قم به مناسبت آغاز دهه ولایت

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان و آغاز ایام فرخنده دهه ولایت، با صدور پیامی فرا رسیدن ایام دهه ولایت را تبریک گفت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

با ظهورمنجی عالم بشریت از حقیقت غدیر رونمایی خواهد شد

عجز از شکرگزاری برخی نعمت‌های الهی آینه در آینه است و جز نسیم لطف حق تعالی، تفسیری برای آن مهرو محبت نمی‌توان بیان داشت که غدیر مصداقی از این نوع بوده و توفیق شیعه بودن را باید با الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ مولانا أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ المعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ لبیک گفت. دهه‌ی ولایت از نعمت‌های بی‌بدیل الهی است و عید غدیر لطفی ازجانب حق تعالی برای یادآوری عهد ازلی است و با ظهورمنجی عالم بشریت از حقیقت آن رونمایی خواهد شد.

اسفار عشق بندگی درتقدم و تاخر زمانی عرفه، عید قربان و عید غدیر مشهود است که حامل پیامی معنی‌دار بوده که انسان با شناخت در عرفه و قربانی نفس در عید قربان است که می‌تواند احرام طاعت بسته و به استقبال عملی غدیر پیش برود و می‌توان گفت که ظهور، بازخوانی اصیل غدیراست وهویت ظهور در آینه غدیر تجلی می‌یابد و کسی که با بی‌مهری از کنار غدیر عبور کرده است نباید انتظارفهم و درک ظهور را داشته باشد.

در روز غدیر ازاستوارنامه وَارِثَ عِلْمِ النَّبِیِّینَ اسدالله الغالب مولانا علی ابن ابیطالب علیه آلاف التحیه و الثنا به عنوان سفیر الهی توسط رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم رونمایی شد تا این حقانیت در قاب تاریخ ماندگار گردد و نشان دهنده نهایت رضایت وحمایت رسالت از امامت است.

بعثت، غدیر، کربلا و ظهور ادبیاتی به یاد ماندنی در تاریخ اسلام هستند که هریک به منظومه فکری جهان اسلام جلوه‌هایی معنوی و خاص بخشیدند و با فهم غدیر است که ظهور معنی پیدا می‌کند و غدیر میراثی تاریخی برای نجات بخشی بشریت و هم گرایی جهانی است که ظهور آن را محقق می‌سازد.

در واقع انحراف فکری وناسپاسی عملی به واقعه ی غدیر به کربلا منتج شد و شکرگزاری صحیح غدیر، ان‌شاءالله به ظهور ختم خواهد شد. بازنگری و بازگشت به فلسفه وجودی غدیر راه نجات انسانیت است و عید غدیر صرفا مسئله‌ای اسلامی نیست بلکه سعادت عام وجهان شمولی را در بردارد.

اینجانب ضمن تبریک دهه ولایت و امامت در سایه لطف حق تعالی و عنایات خاصه بقیه الله الاعظم و شکرگزاری از توفیق همجواری بانوی کرامت، عمل به دستورات مقام عظمای ولایت و ولایت مداری برای صیانت ازغدیر را برای همگان مسالت دارم .

شهردار قم

سیدمرتضی‌ سقا‌ئیان‌نژاد

نهم مرداد ۱۳۹۹

image_print

نوشته های مرتبط

پیام شهردار قم به مناسبت روز خبرنگار

najafzadeh

پیام تبریک شهردار قم به مناسبت انتصاب سردار رادان

najafzadeh

پیام دکتر سقائیان نژاد به مناسبت میلاد با سعادت امام زمان(عج)

najafzadeh