اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
اجرائی اخبار شهرداری قم

تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد در نشست شورای معاونین، به وضعیت کلان شهر قم در فضای سبز اشاره کرد و گفت: از شهریور ۹۴ تا شهریور ۹۹ شش میلیون و ۱۷۷ هزار و ۸۵۷ مترمربع فضای سبز به فضای سبز شهری قم افزوده شده و سرانه فضای سبز این کلان شهر ۲۰ متر و سه صدم مترمربع است.

شهردار قم با بیان اینکه قم رتبه سوم کلان شهرهای کشور را در فضای سبز دارد، گفت: تمام این آمارها علمی است و تا چند سال آینده شاهد رشد چشمگیری در توسعه فضای سبز این کلان شهر و ایجاد تغییرات در آن می شویم.

سقاییان نژاد همچنین از تدوین کتابی با عنوان شناسنامه باغ‌های شهر قم خبرداد و گفت: در این کتاب اطلاعات دقیق ۷۱ باغ ثبت شده و مساحت آن نیز ۱۳۴ هکتار است.

سقاییان نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان فعالیت مدیریت شورا و شهرداری تا شهریور ماه ۱۴۰۰ بیان کرد: باید طوری برنامه ریزی شود تا براساس جدول زمانبندی برنامه ها و مباحث پیگیری شود.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع استقبال از بهار، خاطرنشان کرد: با مشارکت و همراهی شهروندان با موضوع کاهش آلودگی زیستی و مناسب سازی منظر شهری تدوین شده و در آن وظایف مدیران، شهرداران، معاونان و سایر بخش‌های مختلف در قالب ۴۰ مورد دستورالعمل پیش بینی شده است.

شهردار قم افزود: از ابتدای عید در خدمت مردم هستیم و معاونت‌های مختلف از جمله عمران و خدمات شهری آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.

سقاییان نژاد با بیان اینکه شهرداری ۲۴ ساعته به ارائه خدمات می پردازد گفت: مدیران و مسئولان شهری به عنوان زحمت کشان شهری باید در میدان خدمت باشند.

وی تصریح کرد: تعطیلات نوروز و محدودیت‌های کرونایی فرصت مناسب برای مدیران است که در این تعطیلات کار سه تا چهارماهه خود را جلو بیندازند و از همه عزیزان درخواست داریم محکم پای کار باشند و معاونان، برنامه ۱۴۰۰ را مدون کرده و تحویل دهند.

image_print

نوشته های مرتبط

تست گرم متروی قم به زودی انجام می‌شود/ حمایت دولت برای تعیین تکلیف مونوریل

najafzadeh

پیش‌بینی ۱۱ تقاطع در محور فردوسی

najafzadeh

ثمره نبود مدیریت یکپارچه شهری، تصمیم‌گیری ۲۵ دستگاه برای شهر است/آمادگی شهرداری قم برای افزایش همکاری‌ها با مساجد

najafzadeh