اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
پیام‌ها و بیانیه‌ها

پیام دکتر سقائیان نژاد به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و بهار قرآن را تبریک گفت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

عبودیت روح عبادت و عیاری ناب برای تعیین معیار عبادت است و ماه مبارک رمضان، انسان را در مسیر عبودیت و خودسازی قرار می‌دهد تا عبادت خالص گردد. زیبایی‌های معرفتی و شناختی با عبودیت نمایان می‌گردد و براستی کسانی که حقیقت این ماه و لیالی قدر را درک نمایند؛ این فراز زیبای” اَلْعُبودِیَّهُ جَوْهَرَهٌ کُنْهُهَا الرُّبُوبِیَّهُ “برایشان معنی خواهد داشت و نمود‌های آن را در زندگی به خوبی مشاهده خواهند کرد.

ماه میهمانی الهی، فرصتی ویژه برای تفکر، تدبر، خودشناسی و تخلق به اخلاق الله است و ساحلی معنوی، عرفانی و آرام در جوار دریای رحمت، مغفرت و برکت الهی محسوب می‌گردد.

این ماه زیبا و انحصاری، فیضی جامع است که منظومه‌ی اخلاق، رفتار و گفتارما را نورانی می‌سازد و رنگ و بوی معنوی می‌بخشد به گونه‌ای که به لطف حق تعالی اعمال و حرکات عادی ما نیزعبادت محسوب می‌گردد و خیر واسعه به بهانه‌های مختلف نازل می‌شود و اگر بشر به حقیقت این ماه علم پیدا کند به خوبی متوجه برکات این میهمانی انحصاری می‌گردد و با این صدف زیبا که مروارید قدر را در خود نهان دارد؛ یکی از جلوه‌های ویژه بهانه‌ی خداوند برای غفران و آمرزش نمایان می‌گردد.

دراین ماه، پنجره رحمت الهی بر بوستان معرفت گشوده می‌گردد و فرصتی بی‌سابقه برای دستیابی به سرچشمه فیض الهی فراهم خواهد شد و خوشه چینی عالمان با علم، عاملان با عمل، زاهدان با زهد و خادمان با خدمت خواهد بود که اگر به پیوست هریک از این تجلیات، نیتی پاک باشد عبادت محسوب خواهد شد.

ظرف وجودی ما می‌بایست ظرفیت بهره‌مندی از باران شبانه روزی فیض الهی را با رهاسازی خود از کینه‌ها، کدورت‌ها، دشمنی‌ها، عادات بد و گناهان فراهم سازد و با مهرورزی، همدلی و همکاری به جلب حداکثری عنایات حق تعالی بکوشد.

در اینجاست که علاوه بر نخوردن و نیاشامیدن باید در گفتنها، برداشتها، قضاوت‌ها، نقد‌ها و هر آنچه باعث نا‌امیدی دوستان و‌امیدواری دشمن نفس وبیرونی می‌گردد؛ تامل و بازنگری نموده و با حق‌تعالی معامله کرد و با تزکیه، تهذیب و توسل، لنگر وجودی را از امواج تمایلات نفسانی ر‌ها ساخته و با سبک‌بالی و آرامش به سمت و سوی تعالی و تکامل طی طریق نمود.

اینجانب حلول این ماه را به میزبان اصلی آن، مولانا بقیه الله الاعظم امام زمان ارواحنا و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه و به همه بندگان الهی تبریک عرض نموده و از جوار مضجع شریف بانوی کرامت و مسجد مقدس جمکران دعاگویتان بوده و توفیق بازنگری درشناخت عظمت این ماه، لبیک گویی به دعوت حق تعالی و خدمت را برای همگان مسالت دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

image_print

نوشته های مرتبط

پیام شهردار قم به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک کرامت

najafzadeh

پیام دکتر سقائیان نژاد به مناسبت میلاد با سعادت امام زمان(عج)

najafzadeh

پیام تبریک شهردار قم به دکتر امیرآبادی

najafzadeh