اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
اخبار خبر

پیام شهردار قم به مناسبت سالروز ورود پرخیر و برکت حضرت فاطمه معصومه به شهر مقدس قم و “روز قم”

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی در آستانه فرا رسیدن ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر قم و “روز قم” را گرامی داشت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

خداوند متعال را شاکریم که در سایه سار آینه در آینه عنایات حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام توفیق همجواری و خدمت را داریم. بزرگ بانویی که آفتاب کرامتش در افق تاریخ بدرخشید و وجود بهاری‌اش، غنچه‌های علمی معرفت را شکوفا ساخت و علم و اجتهاد به وجد آمده و مراکز علمی زمزمی برای این کعبه عشق گردید.

بندگی و تقوا، محدودیت‌هایی همانند سن و جنسیت را برنمی‌تابد و گاه بانویی چنان در درگاه باری تعالی عزیز و با عظمت می‌گردد که منشاء تحولات عظیم شده و فرهنگ و تمدن را دستخوش تغییر قرارداده و بزرگان دین به خادمی حرمش افتخار می‌کنند. وجود بارگاه عظیم و با صلابتش، نمادی گویا و مستدل بر نمود اهمیت نقش بانوان در تاریخ سازی در جهان اسلام می‌گردد و تداعی کننده مزار پاک لیله القدر مخفی می‌شود.

لطف لطیف این نگین خاندان کرامت، رکاب زیبای زنجیره‌ای ارادت را رقم زده و با هر نظاره ارادت به حُرمت حَرمش، درچشم‌ها، غزل اشک حلقه می زند و دل‌ها در کوی بندگی، احرام. بزرگانی در این ساحل مرجانی دریای استجابت، حدیث دعا خواندند و به زیبایی، دل‌ها را به پنجره عنایتش گره زدند و دستان بی شمار توسل به دامن توجهش امیدوار. در زیارت نامه‌ی ایشان، علاوه بر سلام و تکریم به بزرگان دین اسلام به طلایه داران سایر ادیان هم ادای احترام می‌شود و میزبان و صاحبخانه به دلایل” یَرَوْنَ مَقامی، وَیَسْمَعُونَ کَلامی، وَیَرُدُّونَ ‏سَلامی” چه در زمان حیات و چه در دوران آسمانی شدن تاثیرگذار بوده و همواره حاضر و ناظر است.

با ورود دختر باران و خواهر خورشید در بیست و سوم ربیع الاول به قم؛ زمین مهربان گردید و باران رحمت و برکت همه جانبه بر تاریخ بشریت نازل شد و صدای امواج دریای برکت طنین انداز شد و کویر بی مهری و بی معرفتی از قم قصد سفر نمود و حد ترخص را پشت سرگذاشت.

استدلالات عقلی مشائی و سلوک قلبى و مجاهدات نفسی اشراقی، متحیر نبوغ این آینه کرامت می‌گردد و آرایه‌های معرفتی و علمی در قالب ادبیات لطیف این بانوی مجلله موج می‌زند که مفتخر به مدال فداها ابوها از پدر بزرگوارشان امام موسی ابن جعفر علیه السلام می‌شود.

بی شک آسایش نوین نتوانسته آرامشی متین را رقم زند و جهان، تشنه‌ی ترجمه‌ی ظرفیت‌های علمی و معرفتی است و روز قم فرصتی است تا چشمه‌های بصیرت از کنار مضجع این زمزم ناب، تشنگان معرفت را سیراب سازد و بهره گیری جهانی از این بستر معارفی فراهم گردد.

اینجانب ضمن تبریک سالروز این ورود با برکت و تمدن ساز، از خداوند متعال توفیق خدمت مضاعف به این خطه آل الله با عنایت امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در سایه پرچم رهبری مقام معظم رهبری برای همگان مسألت دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

image_print

نوشته های مرتبط

شهرداری از جنس مردم است/شهر از نبود مدیریت یکپارچه ضربه می‌خورد/تونل امام موسی صدر سال آینده اجرایی می‌شود

najafzadeh

پایان فروردین‌ماه آخرین‌مهلت تعیین تکلیف املاک پروژه قبرستان نو قم/شهرداری قم دغدغه اوقات فراغت جوانان دارد

najafzadeh

بهره برداری از مترو قم منتظر تأمین واگن است

najafzadeh