اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
اخبار خبر

لزوم توسعه روابط ایران و استرالیا/اهمیت استفاده از ظرفیت‌های شهر قم برای گسترش روابط

 به درخواست سفارت استرالیا در جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب روابط بین‌الملل شهرداری قم و با هماهنگی نمایندگی وزارت خارجه در استان قم و رعایت کامل ملاحظات امنیتی و دیپلماسی لیندال ساکس سفیر استرالیا در ایران با دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم دیدار و گفتگو کرد.

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در این دیدار اظهار داشت: چنانچه نگرش غرب نسبت به جمهوری اسلامی تغییر کند، قطعاً زمینه همکاری‌ها گسترش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اصولاً مردم کشورها با یکدیگر اختلافی نداشته و این دولت‌ها بوده که باعث ایجاد اختلاف جدایی ملت‌ها می‌شوند، ابراز کرد: فطرت انسان‌ها اصولاً پاک و وحدت‌گراست.

سفیر استرالیا در ایران نیز در این دیدار با اشاره به سابقه آشنایی خود با شهرهای نجف و کربلا به‌واسطه حضور به‌عنوان سفیر در کشور عراق اظهار داشت: من روزهای خوبی را در عراق گذراندم و بارها به دو‌ شهر مهم مذهبی آن، نجف و کربلا، سفر کرده‌ام.

لیندال ساکس خاطرنشان کرد: این سفر فرصت مناسبی برای آشنایی با شهر قم و فعالیت‌های نهادها و سازمان‌های آن است تا روابط اقتصادی و فرهنگی خوبی را در آینده بتوان برقرار کرد.

وی به حضور دانشجویان نخبه ایرانی در استرالیا اشاره کرد و گفت: ایرانیان مقیم استرالیا جزو گروه‌های نخبه و تحصیل‌کرده بوده و اثرات مثبتی روی جامعه استرالیا داشته‌اند.

سفیر استرالیا در ایران یادآور شد: روابط ایران و استرالیا خوب بوده اما کارهای بیشتری می‌توان انجام داد و من برای گسترش این روابط به‌ویژه با قم به این شهر زیبا سفر‌ کرده‌ام.

وی به مشکلات ایجادشده به سبب کرونا در گسترش روابط بین کشورها اشاره کرد و درباره ظرفیت‌های موجود بین ایران و استرالیا نکاتی را ارائه کرد.

گفتنی است سفیر استرالیا پس از دیدار با شهردار قم با رئیس جامعه‌المصطفی و رئیس جامعه‌الزهرا و دیگر مسئولین دیدار کرد.

image_print

نوشته های مرتبط

پیام تسلیت شهردار قم در پی درگذشت مادر شهیدان جعفری

najafzadeh

شهردار قم اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

najafzadeh

وضعیت هسته مرکزی شهر قم ساماندهی شود

najafzadeh