اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
اخبار خبر

نشست رسانه‌ای شهردار قم-۱/تحقق بیش از ۹۰ درصدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری/خریداری ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در نشست رسانه‌ای که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به تحقق بودجه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی در سال جاری برای شهرداری قم اظهار داشت: شهرداری قم در حال آماده کردن تفریغ بودجه امسال است و نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد که بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری قم بیش از ۹۰ درصد محقق شده است.

وی برگزاری چند مرحله افتتاح پروژه‌های شهرداری را موردتوجه قرار داد و گفت: آخرین مرحله افتتاح ۱۰۰ پروژه به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال در روزهای پایانی امسال برگزار و در سال جاری پروژه‌های مختلفی در اختیار مردم شریف قم قرار گرفت.

شهردار قم با بیان اینکه آخرین پروژه که به نتیجه رسیده بوستان زائر است که در اختیار مردم قم قرار خواهد گرفت ابراز کرد: فاز سوم پروژه شهید روحانی یا خیابان سردار شهید اسماعیل صادقی و پروژه شهیدان برقعی که در آخرین مرحله افتتاح پروژه‌ها در اختیار مردم قرار گرفت از شاخص‌ترین پروژه‌های سال ۱۴۰۰ بود.

وی با تأکید بر اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم در سال ۱۴۰۰ شاهد اتوبوس‌های جدید بوده و نو شده است تصریح کرد: در آخرین روزهای امسال قرارداد ۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر با سازمان شهرداری‌ها امضا شد تا در ارتباط با حمل‌ونقل عمومی دیگر دغدغه نداشته باشیم.

دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه امسال نخستین سال اجرای برنامه قم ۱۴۰۴ شهرداری قم بود افزود: در برنامه نخست که اجرای آن به اتمام رسید، بیشتر به مسائل زیربنایی شهر توجه داشتیم چراکه باید مسائل زیربنایی شهر را سر و سامان می‌دادیم.

وی ادامه داد: البته تمام مسائل زیربنایی به عهده شهرداری نیست و بخشی از آن به عهده دیگر ارگان‌ها و نهادهاست؛ به‌عنوان‌مثال هنوز در برخی از کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر قم فاضلاب جاری است یا در حوزه بافت فرسوده برخی از مسائل در ید شهرداری نیست.

شهردار قم با بیان اینکه سال آینده دومین سال برنامه قم ۱۴۰۴ است گفت: اهداف این برنامه بیشتر مربوط به مسائل نرم‌افزاری مانند مسئله اعتمادسازی است که این موضوع به تکریم ارباب‌رجوع و شفاف‌سازی و مسائلی مانند این موضوع نیاز دارد که در دستور کار است.

وی عنوان کرد: نظم و ساماندهی شهری از موضوعات مهم دیگر در برنامه دوم شهرداری قم است که در این زمینه هم باید به مسائل فرهنگ‌سازی و برخورد با عوامل نامطلوب به‌طور همزمان توجه کرد.

دکتر سقائیان نژاد اظهار داشت: مسئله ایمن‌سازی شهری از دیگر اهداف مهم برنامه قم ۱۴۰۴ است؛ در مسائل حمل‌ونقل ترافیک هم مسائلی مانند ساماندهی علائم راهنمایی و رانندگی موردتوجه است.

وی ادامه داد: رعایت مسائل زیست‌محیطی هم از دیگر اهداف مهم برنامه قم ۱۴۰۴ است که در واقع تقویت حرکت‌های انجام‌شده در برنامه اول است.

image_print

نوشته های مرتبط

به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها هدف از برنامه‌ریزی “روز قم”/انقلاب اسلامی تبلور تمام حرکت‌های آزادی‌بخش است

najafzadeh

پیش‌بینی درآمد نقدی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال جاری

najafzadeh

۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در  سال گذشته در قم/ شناسایی ۱۹ لکه جدید برای احداث پارکینگ

najafzadeh