اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
اخبار خبر

استفاده از تمام امکانات شهرداری قم در مسیر توسعه فرهنگی

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر توازن در توسعه فیزیکی و فرهنگی شهر اظهار داشت: در سال‌های گذشته تلاش کردیم توسعه شهر را درشان شهر قم پیش برده و قم را به‌عنوان یک کلان‌شهر شیعی توسعه‌یافته و پیشرفته به جهان معرفی کنیم.

وی با اشاره به برخی از اقدامات و برنامه‌های شهرداری قم در سال ۱۴۰۰ و همچنین راهبردها و فعالیت‌های ۷ سال گذشته مجموعه شهرداری قم در قالب برنامه‌های عملیاتی ۵ ساله، ادامه داد: اجرای پروژه‌هایی شاخص در سال ۱۴۰۰ در چندین مرحله افتتاح و بهره‌برداری ازجمله ۱۰۰ پروژه شهری در ایام پایانی سال از اقدامات شاخصی بود که با تلاش تمامی کارکنان شهرداری قم به سرانجام رسید و تقدیم مردم شد.

دکتر سقائیان‌نژاد مهم‌ترین اولویت شهرداری در برنامه دوم عملیاتی قم ۱۴۰۴ توجه به مسائل نرم‌افزاری و فرهنگی دانست و تصریح کرد: باید سایر ارگان‌هایی که وظایف فرهنگی بر عهده دارند نیز در کنار شهرداری باشند و وظایف ذاتی خود را انجام دهند.

شهردار قم رسیدن به شرایط مطلوب فرهنگی را نیازمند همکاری، هم‌افزایی و حضور همه ارگان‌های فرهنگی شهر دانست و گفت: شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند در حوزه فرهنگ کارکرده و نتیجه مطلوبی کسب کند، رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند حضور همه نهادهای فرهنگی در کنار هم با مدیریت واحد داشته و شهرداری برای این همکاری آمادگی صددرصدی دارد.

دکتر سقائیاننژاد توجه به مباحث مرتبط با فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت را از مهم‌ترین بخش‌های هویتی شهر قم دانست و تأکید کرد: ساخت المان‌ها و سردیس شهدا، تأسیس خانه موزه شهیدان زین‌الدین و شهید فخری‌زاده، کمک و همکاری در ساخت خانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مشارکت و حمایت از برگزاری کنگره شهدا و همچنین نام‌گذاری معابر و پروژه‌ها به نام شهدا بخشی از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری قم در این زمینه بوده است.

وی در پاسخ به خواست حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی مبنی بر توسعه فرهنگی شهر و تشکیل اتاق فکر در حوزه فرهنگ افزود: از تمام امکانات شهرداری در جهت توسعه فرهنگی استفاده می‌کنیم و طرح جامع فرهنگی شهر نیز با استفاده از نظرات بزرگان، دغدغه‌مندان و متخصصان حوزه فرهنگی و اجتماعی در حال تدوین است.

image_print

نوشته های مرتبط

دیدار سفیر استرالیا در ایران با شهردار قم

najafzadeh

حضور شهردار قم در منزل شهید سیدمحمد بنی‌هاشمی جوزدانی

najafzadeh

پیام تسلیت شهردار قم به مناسبت درگذشت آیت الله العظمی علوی گرگانی

najafzadeh