اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
اخبار خبر

۳۰۰۰ پاکبان قمی برای خدمت رسانی در ایام محرم آماده هستند

سید مرتضی سقاییان‌نژاد  در نود چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم بیان کرد:‌ هر سال همزمان با ایام عزاداری سالار شهیدان، شاهد حضور پرشور هیات های عزاداری در خیابان های شهر هستیم که با برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع نذورات ارادت خود به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امام حسین (ع) را نشان می دهند.

وی ادامه داد: امسال ۳هزار نفر بسیج شدند پاکی محیط را در ایام عزای سالار شهیدان را در شهر ایجاد کنند تا بهترین فضا را برای عزاداران و هیات های مذهبی مهیا شود.

۱۶۵ مسجد در قم ملزومات عزاداری دریافت می کنند

شهردار قم همچنین از اهدای ملزومات مختلف فرهنگی و کاربردی مناسب برگزاری عزاداری در ماه محرم به ۱۶۵ مسجد در قم خبر داد.

وی گفت: یکی از سیاست‌های اصلی شهرداری، توجه به برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم‌های مذهبی و دینی در سطح شهر است.

سقاییان نژاد با بیان اینکه در این راستا نقشی که برای مدیریت شهری و شهرداری مناطق تعریف شده است، نقش تسهیل‌گری و همراهی با مراکز و مجموعه‌های مردمی شهر است، افزود: هیئت‌های مذهبی در این عرصه نقش بسزایی در برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های دینی در سطح شهر دارند و محله محوری مبنای اصلی برنامه های شهرداری است.

وی اظهار کرد: شهرداری وظیفه خود می‌داند که در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم دینی خاصه آئین‌های ماه محرم و عزای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در کنار هیئت‌های مذهبی منطقه باشد.

وی درادامه بر اهمیت ایمنی شهر در ایام عزاداری تاکید و بیان کرد:‌ توصیه های ایمنی در مساجد و تکایا در مراسم عزاداری امام حسین (ع) و انجام اقدامات لازم در این خصوص توسط شهرداری ها، سازمان ها، واحدهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ها بسیار مهم و مورد توجه است.

شهردار قم گفت:‌ برنامه‌ریزی لازم برای اجرای برنامه‌های پیشگیری و آمادگی برای کنترل حوادث و سوانح احتمالی در ایام محرم سال جاری، ارائه آموزش های مقدماتی ایمنی و آتش نشانی به متصدیان مربوطه در مساجد و تکایا و بازدید، بررسی و نظارت بر ایمنی مساجد و تکایا انجام می گیرد و در صورت مشاهده هرگونه ناایمنی مراتب به متولیان مربوطه تاکید شده است.

وی گفت:‌ باید تسهیلات در اختیار مساجد، تکایا و هیات مذهبی قرار گیرد و تا بتوانند برنامه های خود را به خوبی برگزار کنند و شهرداری باید در این زمینه به طور جدی تقش آفرینی کند.

انتهای پیام /

image_print

نوشته های مرتبط

ساخت ۱۵۰ بوستان جدید در شهر قم/شهرداری قم آمادگی مشارکت با مساجد را دارد

najafzadeh

۳۰ بوستان تا پایان سال در قم به بهره‌برداری می‌رسد

najafzadeh

بهره‌برداری از پروژه شهیدان برقعی تا پایان سال/هدف‌گذاری ۲۶ مترمربعی سرانه فضای سبز

najafzadeh