اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
اخبار

پیام شهردار قم به مناسبت روز ملی حمل‌ونقل/ضرورت اهتمام حوزه حمل‌ونقل مبتنی بر ساختار علم و تکنولوژی

در پیام تبریک دکتر سقائیان نژاد به مناسبت فرارسیدن ۲۶ آذرماه روز ملی حمل‌ونقل و رانندگان آمده است:

حمل‌ونقل از کلان مأموریت‌های تخصصی در مجموعه شهرداری و ازجمله اموری است که ارتباطی نزدیک با شهروندان داشته و برخی از  شئون اساسی زندگی شهروندی را به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به چالش می‌کشد.

گستره و نقشی که از موضوعات این حوزه مأموریتی مدیریت شهری در سایر مأموریت‌ها و خدمات شهرداری‌ها به وقوع خواهد پیوست گواهی است بر اهمیت آن و تأکیدی مؤکد بر ضرورت توجه متمرکز با محوریت مباحث حمل‌ونقلی در اجرای پروژه‌های شهری.

در دنیای مدرن امروز با پیشرفت علم و ورود ابزار و امکاناتی نظیر فناوری‌های سایبری، سیستم‌های مطالعاتی و سامانه‌های مدیریتی و نظارتی و طرح موضوعاتی همچون هوشمندسازی، مباحث حمل‌ونقل و ترافیک در سطح کلان در حال به‌روزرسانی ساختاری منطبق بر علم، تکنولوژی و فناوری است و این موضع در امور شهری نیز می‌بایست به‌عنوان یک اصل مورد اهتمام قرار گیرد.

البته که نقش شهروندان و بُعد فرهنگی موضوع ترافیک نیز از مباحثی است که نیازمند تلاش و اهتمامی مضاعف هم از سوی متولیان امر و هم از سوی شهروندان دارد.

همان‌گونه که اشاره شد، شهروندان رکن اصلی در شهرها هستند و هرگونه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شهری می‌بایست بر محوریت انسان و تعالی روحی او در محیط شهری باشد، امری که یکی از شاخص‌ترین وجوه آن موضوعات حمل‌ونقلی و ساختارهای ترافیکی شهر است که باید بر این مبنا طراحی و اجرای آن دنبال شود.

فرارسیدن ۲۶ آذرماه، روز ملی حمل‌ونقل و رانندگان را گرامی می‌دارم و این روز را به‌تمامی تلاشگران این عرصه خطیر در هر نقطه از ایران اسلامی و به‌ویژه به همکاران ساعی خود در شهرداری قم صمیمانه تبریک عرض می‌کنم و از خداوند منان برایتان طلب توفیق دارم.

امیدوارم ظهور و بروز تلاش‌های انجام شده بتواند موجب رضایت شهروندان و راهگشای خدمتی سزاوار زائران و مجاوران بارگاه قدسی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها باشد.

انتهای پیام

image_print

نوشته های مرتبط

راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند در ناوگان اتوبوس‌رانی قم

najafzadeh

پیام شهردار قم به مناسبت فرارسیدن دهه بصیرت/ این دهه یادآور بینش و تعمیق تفکر مردم در مسیر انقلاب است

najafzadeh

خدمتگزاری به شهروندان با پیروی از سیره شهدا/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دغدغه‌های شهرداری قم

najafzadeh