اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
اخبار اخبار 2 شهرداری قم گفتگوهای رسانه ای

مسجد جمکران به ۲۰۰ هکتار پارکینگ نیاز دارد / تأکید بر بُعد مردمی مراسم نیمه شعبان

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که در مسجد مقدس جمکران برپا شده و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: خدمات به مردم در این شب عزیز یک توفیق بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری متناسب با شرح وظایف خود، به وظیفه خود عمل می‌کند، مطرح کرد: اگر هماهنگی‌ها افزایش پیدا کند و هر مجموعه در جای خود قرار بگیرد، هیچ‌گونه مشکلی نخواهیم داشت.

شهردار قم با بیان اینکه مردم با تمام مشکلاتی که دارند، تمام توان خود را پای کار آورده‌اند، عنوان کرد: هنوز نتوانسته‌ایم از ظرفیت اصلی مردم استفاده کنیم.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه مردم باید بدانند که میزبان تمام زائرین هستند، خاطرنشان کرد: این میزبانی به این معناست که مردم باید در ابعاد مختلف پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه باید مانند ایام اربعین و عاشورا تمام اقدامات به صورت خودجوش و مردمی انجام شود، تصریح کرد: تقسیم وظایف در بعد حاکمیت و آماده‌سازی بسترها به خوبی انجام می‌شود ولی کلید اصلی اقدامات دست مردم است.

شهردار قم با اشاره به اینکه از بیش از ۲۰ شهر در حال کمک به شهرداری قم هستند، یادآور شد: نسبت به سالیان گذشته در بعد مردمی نیز شامل نظم و ساماندهی بهتری هستیم.

سقائیان نژاد با بیان اینکه ستادهای مختلف شهرداری برنامه‌ریزی منظمی داشته‌اند، ابراز کرد: از حدود ۴ ماه گذشته با برگزاری جلسات مختلف این برنامه‌ریزی انجام شده است.

وی اضافه کرد: اگرچه مسجد مقدس جمکران محور اصلی تمام فعالیت‌ها است ولی تلاش داریم که نقاط مختلف شهری از خدمت‌رسانی جا نمانند.

شهردار قم پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران را مدنظر قرار داد و افزود: برای اتفاقات غیر مترقبه نمی‌توان برنامه‌ریزی دقیقی داشت ولی تلاش داریم حادثه‌ای در این ایام رخ ندهد.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه شهرداری تهران در مباحث تقسیم مسئولیت به خوبی وارد میدان عرصه خدمت رسانی نیمه شعبان شد، بیان کرد: شهرداری‌های کرج، کاشان و شهریار نیز به خوبی پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران نیازمند پارکینگ است، اظهار کرد: باید مسجد مقدس جمکران حداقل ۲۰۰ هکتار پارکینگ دائمی داشته باشد که بتوانیم برنامه‌ریزی لازم را برای آن انجام دهیم.

شهردار قم با اشاره به اینکه به دنبال تکمیل زیرساخت‌ها هستیم، مطرح کرد: جمعیت زائران نیمه شعبان هر سال افزایش پیدا می‌کند و این موضوع می‌طلبد که به صورت زیربنایی و دائمی تدابیری اندیشیده شود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه در عرصه ملی باید برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد، عنوان کرد: قم و مردم قم باید بدانند که محوریت و میزبان خود مردم هستند و جدای تمام ارگان‌ها و حاکمیت باید پای کار بیایند.

image_print

نوشته های مرتبط

لزوم تجدیدنظر در اختصاص ۳۰ هکتار فضای سبز به منطقه جمکران/ هم‌افزایی راه‌حل مشکلات و توسعه منطقه

najafzadeh

ضرورت اصلاح تصمیم جدید مجلس درباره سازمان شهرداری‌ها

najafzadeh

مدیریت شهری قم در هویت‌بخشی به شهر سهم بزرگی دارد/ تاریخ پر رونق قم بعد از اسلام

najafzadeh