اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
اخبار خبر شهرداری قم

آمادگی کامل شهر قم برای بارش نزولات آسمانی/ تقدیر از تلاش عوامل اجرایی برای جریان عادی خدمت‌رسانی شهرداری قم

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در بازدید میدانی از فعالیت بخش‌های مختلف شهرداری قم در پی بارش برف و برودت هوا در گفتگویی با اشاره به ورود سامانه بارشی به شهر قم و کاهش شدید دمای هوا در روزهای اخیر گفت: با پیش‌بینی‌های انجام‌شده در این خصوص، آمادگی کامل در تمامی بخش‌های شهرداری قم به‌منظور ارائه خدمات لازم به شهروندان در سطح مناطق هشتگانه شهر قم انجام‌شده و در حال اجراست.

وی تحت‌الشعاع قرار نگرفتن خدمت‌رسانی به شهروندان با توجه به هم‌زمانی فعالیت گسترده بخش‌های مختلف شهرداری قم در پذیرایی و استقبال از زائران و نمازگزاران نیمه شعبان با ورود این سامانه جوی را از موارد مورد تأکید در جلسات برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری قم دانست و تصریح کرد: خدمات‌رسانی به شهروندان در هر شرایطی خط قرمز شهرداری قم است و در این راستا هیچ کوتاهی پذیرفته نخواهد شد.

شهردار قم با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات کارکنان بخش‌های مختلف شهرداری در روزهای پرکار اخیر و پیشگیری از هرگونه خلل در جریان عادی خدمت‌رسانی به شهروندان گفت: با محوریت مجموعه‌های خدمات شهری و حمل‌ونقل و ترافیک و همچنین عاملیت مناطق هشتگانه تدابیر و تمهیدات لازم برای شرایط شهر اتخاذ و بر اساس دستورالعمل‌های مواقع خاص در دستور کار قرارگرفته و در حال اجراست.

دکتر سقائیان‌نژاد همچنین تداوم عملیات ویژه مدیریت بحران در جبهه‌های مختلف خدمات‌رسانی در سطح شهر تا پایان وضعیت جوی را یادآور شد و تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی ادامه فعالیت این سامانه جوی تا پایان هفته خدمات‌رسانی شهرداری قم نیز بنا بر اقتضائات و شرایط موجود و اولویت نیاز شهروندان ادامه خواهد داشت.

وی اقدامات پس از اتمام بارش برف را نیز از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری قم در این عملیات ویژه و باهدف ایمنی شهروندان اعلام کرد و افزود: با توجه به پیش‌بینی یخ‌زدگی معابر و برودت قابل‌توجه هوا در روزهای آینده، تمهیدات لازم به‌منظور شارژ مجدد مخازن شن و نمک، جمع‌آوری برف‌روبه‌ها از سطح معابر، برف‌تکانی مبلمان شهری و فضای سبز، پاک‌سازی انهار، تخلیه مخازن جمع‌آوری و انتقال آب‌های سطحی و … به انجام خواهد رسید.

شهردار قم بابیان اینکه هیچ اختلالی در مسیرهای شهری ایجاد نشده و تردد در تمامی شوارع در جریان است، ادامه داد: علاوه بر آماده‌باش و نظارت بر عملکرد ناوگان تاکسی‌رانی شهر قم، ناوگان اتوبوس‌رانی نیز با افزایش ظرفیت و فعالیت به‌صورت فوق‌العاده انتقال شهروندان در سفرهای شهری را به انجام می‌رساند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به امکان آب‌گرفتگی برخی معابر شهری با توجه به حجم بارش‌ها گفت: گروه‌های امدادی و ماشین‌آلات در سطح مناطق هشتگانه در آماده‌باش کامل هستند تا به‌محض گزارش آب‌گرفتگی نسبت به رفع آن اقدام کنند و مانع از انسداد مسیرهای عبور و مرور شهروندان شوند.

پایان مطلب/

image_print

نوشته های مرتبط

زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود/شهدا ستارگان کشورند

najafzadeh

پیام تسلیت شهردار قم به مناسبت درگذشت آیت الله العظمی علوی گرگانی

najafzadeh

همکاری شهرداری قم با مدیریت استان برای ارتقای سرانه‌های ورزشی

najafzadeh