اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
پیام‌ها و بیانیه‌ها

پیام شهردار قم به مناسبت هفته قوه قضائیه

شهردار قم در پیامی فرا رسیدن هفتم تیر ماه سالروز شهادت دکتر بهشتی و یاران با وفایش و هفته قوه قضائیه را گرامی داشت.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در پیامی فرا رسیدن هفتم تیر ماه سالروز بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ و شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان و فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را گرامی داشت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

قوه قضائیه در اجرایی‌سازی و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیشگام شد

قوه قضائیه به ‌عنوان یکی از خطیرترین مناصب اجتماعی برای اقامه‌ى قسط و عدل است و از ارکان مهم و تأثیرگذار در جمهوری اسلامی با پاسداری از قانون اساسی نقش ارزنده‌ای در حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی دارد و با صیانت از کرامت انسانی در عدالت گستری، تامین امنیت اجتماعی، تحقق حقوق شهروندی و دفاع از مظلومان طلایه‌دار و در اجرایی‌سازی و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیشگام شد.

بی‌شک توسعه پایدار در سایه عدالت شکل می‌گیرد و پایه‌های قضاوت اگر بر روی گسل تبعیض و فساد استوارشود؛ کوه عدالت متزلزل و توسعه ناکام خواهد ماند؛ درحالیکه بند چهارم توصیه‌های مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی در بیانیه گام دوم انقلاب؛ به زیبایی جلوه‌های عدالت و مبارزه با فساد را ترسیم نموده که در هر مقطع زمانی طراوت خاص خود را دارد.

شروع فصل جدیدی در بازنگری قوه قضائیه؛ نشانه‌ی اقتدار و توانمندی است و اقدامات اخیر قوه قضائیه اثبات کرد که تخلفات فردی نمی‌تواند خدشه‌ای بر هویت شخصیت سازمانی وارد سازد و تحقق عدالت بر تملق رضایت ارجحیت دارد و هیچگونه حاشیه امنی حتی در درون قوه وجود نداشته و انتصابات و ارتباطات نمی‌تواند در صحنه رسیدگی به تخلفات خللی ایجاد نماید که این امر باعث دلگرمی و امید واقعی مردم شده است که مبارزه با فساد، خط قرمز نمی‌شناسد.

لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری مندرج در حکم انتصاب ریاست محترم قوه با فرازهایی همچون: “تحوّلی متناسب با نیازها و پیشرفت‌ها و تنگناها در قوه‌ی قضائیه صورت گیرد و دستگاه عدالت با نَفَسی تازه و انگیزه‌‌ای مضاعف و نظم و تدبیری حکمت‌آمیز، دوران جدیدی را که زیبنده‌ی گام دوم انقلاب است، با قدرت و جدیت آغاز کند. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هرگونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاه‌ها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید. در برخورد قضائی ملاحظه‌ی این و آن را نکنید.” جدی بودن عزم این قوه مهم را برای عدالت گستری و عدم مماشات به خوبی نشان داد.

نامگذاری هفته قوه قضائیه بهانه‌ای برای تجلیل از شهدای این عرصه و تقدیر ازمجاهدان این ساحت است؛ اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید گرانقدر دکتر بهشتی و یاران با وفایش، هفته قوه قضائیه را به مجموعه متعهد و خدوم این قوه، رئیس کل محترم دادگستری استان، دادستان معزز، قضات شریف، معاونین قضایی، کارمندان دادگستری، کارکنان و اعضاء گرانقدر شورا‌های حل اختلاف استان قم که در امر پیشگیری از جرم، برخورد قاطع با متخلفان و قانون‌شکنان، رسیدگی به دعاوی و ایجاد صلح و سازش تلاش‌های فراوانی داشته‌اند تبریک و تهنیت عرض نموده، موفقیت و تاییدات الهی در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای همه عزیزان آرزومندم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

ششم تیرماه ۱۳۹۹

image_print

نوشته های مرتبط

پیام شهردار قم به مناسبت هفته دولت

najafzadeh

تبریک شهردار قم به رئیس جمهور منتخب

najafzadeh

پیام شهردار قم به مناسبت روز ملی شوراها

najafzadeh