اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
اخبار خبر

شهرداری قم در بزرگداشت «روز قم» تنها است

 دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران استان که به مناسب گرامیداشت “روز قم” در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: تمام برکات موجود در قم در ابعاد مختلف به‌ویژه بعد علمی و معنوی به خاطر وجود حضرت فاطمه معصومه(س) است.

وی با بیان اینکه به دست‌اندرکاران برگزاری مراسم روز قم تأکید شده که باید یک هفته به نام روز قم نامگذاری شود و در هر روز نیز یک همایش در ابعاد ملی و بین‌المللی برای معرفی ظرفیت‌های قم برگزار شود افزود:‌ نباید شهرداری قم در برگزاری این روز به‌تنهایی در میدان باشد.

به گفته شهردار قم، باید دبیرخانه و ساختار منسجمی برای بزرگداشت روز قم راه‌اندازی شود تا به‌تدریج این روز در سطح ملی و بین‌المللی نهادینه‌شده و تمام کشور درگیر این ایام شود و درگیری عموم شهروندان قمی نیز پررنگ‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم است دستگاه‌هایی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و غیره نیز در این خصوص قم وارد میدان شده و اصحاب رسانه هم در این زمینه فعال و مطالبه گر باشند.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه روز قم از سال ۹۷ به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان رسیده ولی تاکنون نتوانسته عملکردی که شایسته آن بوده را عملیاتی کند تصریح کرد: در مسئله روز قم باید تمام نهادهای استانی درگیر باشد تا این روز درشان و منزلت خود برگزار گردد.

وی یادآور شد: قم از نظر تاریخی دارای تمدن هفت‌هزارساله است و از طرفی آثار تاریخی و میراثی فراوانی در این شهر قم وجود دارد که معرفی آن‌ها صرفاً در یک روز ممکن نیست و لازم بوده تا روز قم در جایگاه و منزلت واقعی خود برگزار شود.

شهردار قم توجه به ظرفیت‌های قم را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: مباحثی مانند تحولات و برکات شهر قم با ورود حضرت معصومه(س)، معرفی و شناخت نسبت به مرقد این بانوی کریمه(س)، مسئله معرفی و شناخت امام زمان(عج)، شناخت مسجد مقدس جمکران، شناخت علما و اندیشمندان دینی مدفون و در حیات قم، میراث تاریخی، شناخت جامع از تهاجم فرهنگی پیرامون قم و غیره باید در قالب برنامه‌های روز قم مورد تأکید باشد.

وی ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های مهم قم این است که تمدن نوین اسلامی باید از این شهر مقدس شکل بگیرد و این مسئله وظایف و رسالت‌های نهاد مدیریت شهری را سنگین‌تر کرده است.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: برای افزایش ماندگاری زائران و گردشگران در قم طرح‌های تفریحی و رفاهی شاخصی در حال انجام است که شیوع کرونا تأثیرات منفی بر بسیاری از آن‌ها گذاشته است.*****/ش

image_print

نوشته های مرتبط

قم در نیمه شعبان لباس شادی می‌پوشد/ مسئولیت مدیران در ایجاد امید و نشاط

najafzadeh

“وحدت” و “همدلی” رمز موفقیت مدیریت شهری قم در سال‌های گذشته/همراهی شورا و شهرداری عامل پیشرفت است

najafzadeh

بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های فعال شهری قم در بازدید مدیران شهری

najafzadeh