اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
دسته‌بندی نشده

مشکلات پروژه شهیدان برقعی در حال برطرف شدن است/فعال بودن ۱۱۴ دوربین در شهر

دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران استان که به مناسب گرامیداشت “روز قم” در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت احداث خیابان شهیدان برقعی اظهار داشت: هم‌اکنون به دلیل ثبت تاریخی مسجدی در مسیر این پروژه در میراث فرهنگی، این طرح با مشکلاتی روبه‌رو شده است و شهرداری نیز نسبت به حفظ محدوده تاریخی این مسجد با وجود افزایش هزینه‌های عمرانی پایبند بوده و از دو طرف دسترسی به آن پیش‌بینی‌شده است و اطراف آن نیز آرام‌سازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای خیابان شهیدان برقعی ۵۰ سال است که در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: فرآیند احداث این خیابان سال‌ها طول کشیده بود اما مسجد در مسیر در دو سال گذشته به‌یک‌باره ثبت میراث فرهنگی شد.

شهردار قم تصریح کرد: چند صدایی یکی از مشکلات مدیریت شهری است که برای پیشبرد اهداف شهری باید این چندصدایی بودن از بین برود، چراکه یک روز عقب‌افتادگی پروژه‌های شهری هزینه‌های سنگینی را به مدیریت شهری و شهروندان تحمیل می‌کند.

وی دوربین‌های نظارتی و ترافیکی سطح شهر را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: از ۱۲۰ دوربین نظارت و پایش شهری ۱۱۴ دوربین فعال است و هم‌اکنون فقط ۶ دوربین غیرفعال است، همچنین ۱۲۰ دوربین جدید نیز با حل مشکل سرور به‌زودی وارد مدار خواهد شد تا نظارت تصویری تمام شهر قم تکمیل شود.

سقائیان ن‍ژاد با اشاره به مشکلات حوزه شهرسازی در شهرداری‌ها یادآور شد: مسائل مربوط به املاک و مسکن یک مشکل سراسری در کشور است و هنوز امکان انجام تمام امور مربوط به تملکات و ساختمان در بستر شهرداری الکترونیک شکل نگرفته است.

وی درباره برخی مشکلات شهروندان در مراجعه به شهرداری در حوزه شهرسازی گفت: در عرصه شهرسازی حل این مشکلات در دستور کار قرار دارد و قدم نخست ما استفاده دقیق از سامانه سرای هشت است که ظرفیت آن باید به‌صورت کامل استفاده شود.

شهردار قم افزود: در برنامه قم ۱۴۰۴ یکی از اهداف اصلی رفتن به سمت‌وسوی شهرداری الکترونیکی است؛ البته هر کار تازه‌ای تا نهادینه‌شده و مشکلات آن برطرف شود، قدری زمان‌بر خواهد بود و باید صبور باشیم.

وی با بیان اینکه در برنامه قم ۱۴۰۴ یکی از اولویت‌های مهم تحقق شهرداری الکترونیک است عنوان کرد: همزمان مبحث سرای ۸ نیز برای تسریع و شفافیت بیشتر در امور ملک و ساختمان دنبال می‌شود.

image_print

نوشته های مرتبط

تقدیر مادر شهیدان زین الدین از شهردار قم

najafzadeh

برگزاری بیش از ۶۵ مراسم در ایام دهه کرامت توسط شهرداری قم

najafzadeh

رونمایی از ۱۱۰ اتوبوس شهرداری قم

najafzadeh