اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
اخبار خبر

توجه به نظرات بزرگان در تدوین برنامه جامع فرهنگی شهرداری قم

وی افزود: سازمان فرهنگی شهرداری قم باید در سال جاری برنامه جامع حرکت فرهنگی شهرداری را مدون و به مرحله اجرا برساند. در این مسیر توجه به شاخص‌های تدوین برنامه ازجمله در نظر گرفتن اسناد بالادستی موضوعی بسیار مهم است.

شهردار قم با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی رکن اصلی تدوین برنامه و اجرای سیاست‌های شهرداری در حوزه فرهنگ است ادامه داد: در تدوین این برنامه جامع مسئله استقلال و قدرت سازمان در اجرای امور فرهنگی باید پیش‌بینی شود.

وی تمرکز بر موضوعات اولویت‌دار شهر و مسائل مطرح‌شده از سوی بزرگان و دغدغه‌مندان را موردتوجه قرار داد و بر استفاده از نظر علما و بزرگان حوزوی، نخبگان دانشگاهی، گروه‌های مردمی و تشکل‌های جهادی و همچنین توجه به مصوبات شورای اسلامی شهر قم و کمیسیون فرهنگی در این زمینه تأکید کرد.

همسویی با برنامه‌های محوری شهرداری قم و هدفمند بودن برنامه‌ها از دیگر موضوعاتی بود که مورد تأکید سقائیان‌نژاد در این زمینه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه لازم است شهرداری قم در مقطع کنونی به مسائل زیربنایی و روبنایی در حوزه فرهنگ به‌صورت هم‌زمان توجه داشته باشد گفت: توجه به مسئولیت اجتماعی هر یک از مجموعه‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای ملی، استانی و شهری از موضوعاتی است که در تدوین برنامه باید به آن توجه داشت چرا که شهرداری قم تنها مسئول در حوزه فرهنگ نیست و بسیاری از مسائل باید توسط متولیان اصلی پیگیری شود.

شهردار قم ابراز داشت: از موضوعات مهم در سیاست‌گذاری برای حوزه فرهنگ توجه و استفاده از ظرفیت حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، کانون‌های فرهنگی و مذهبی موجود در شهر قم، مساجد، قرارگاه ۱۹ دی و پایگاه‌های بسیج است. سهم هر یک از این نهادها باید مشخص‌شده و نوع همکاری با آن‌ها روشن شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع فرهنگی شهرداری قم باید موضوعات مختلف در حوزه فرهنگ از مسائل هویتی شهر گرفته تا موضوعات هنری و ورزشی را موردتوجه قرار دهد افزود: بنا بر ضرورت و نیاز موجود در شهر قم باید نسبت به برنامه‌های فرهنگ شهروندی با مشارکت تمام معاونت‌های تخصصی شهرداری قم، توجه ویژه داشت.

دکتر سقائیان‌نژاد با تأکید بر پرهیز از مشارکت‌ها و اقدامات کم اثر و خارج از چارچوب در طرح جامع فرهنگی شهرداری قم اظهار داشت: مدیریت بهینه اعتبارات و اجرای اقدامات روی زمین‌مانده در حوزه فرهنگ باید به‌طور جد موردتوجه قرار گیرد.

image_print

نوشته های مرتبط

مژده شهردار قم به شهروندان / ۶۴ اتوبوس شهری به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود

najafzadeh

عواقب تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی برای قانون شهرداری‌ها/ حذف درآمدهای شهرداری‌ها

najafzadeh

ارتباطات رکن پنجم ظهور تمدن‌های جدید

najafzadeh