اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
اخبار خبر

تکمیل ۵ محور ترافیکی شهر قم با ۳۵ تقاطع غیرهمسطح

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: تبیین مسائل دستگاه‌های اجرایی می‌تواند موجب امیدآفرینی در جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه بازخورد فعالیت‌های شهرداری در سفره‌های مردم است، مطرح کرد: مردم خدمات شهرداری را در زندگی خود لمس خواهند کرد.

شهردار قم با اشاره به اینکه در سال دوم برنامه قم ۱۴۰۴ به سر می‌بریم، خاطرنشان کرد: این دومین برنامه راهبردی شهرداری قم است.

سقائیان نژاد با اشاره به تحقق کامل بودجه شهرداری قم در سال گذشته ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، مراحل متعدد افتتاحیه با رقمی حدود ۱۲ هزار ۹۰۰ میلیارد تومان داشتیم.

به گفته وی، برای سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری حدود ۴ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد، ولی در اصلاحیه به ۵ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که این نشان‌دهنده تلاش فراتر از ارقام بودجه است.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور و برخی چالش‌های مدیریتی افزود: اگرچه چالش‌های متعددی در مسیرهای اجرایی وجود دارد، اما اجازه ندادیم خللی در کار شهرداری ایجاد شود.

شهردار قم به برگزاری ۱۳ مرحله افتتاح پروژه تا ابتدای سال آینده اشاره کرد و اظهار داشت: دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه در این محدوده زمانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث ۳۵ تقاطع غیرهمسطح شهری در ۵ محور گفت: ۱۶ تقاطع تاکنون به بهره‌برداری رسیده است و ۶ تقاطع دیگر تا ابتدای سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

به گفته سقائیان نژاد، محور فردوسی به عنوان یک محور مهم و بزرگ شهری با طول ۲۵ کیلومتر نیاز به ۱۱ تقاطع غیرهمسطح دارد که دو تقاطع آن به اتمام رسیده و چهار تقاطع امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: تقاطع فردوسی صدوق نیز تجهیز کارگاه شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود. همچنین تقاطع‌های فردوسی و شهید آیت‌الله حکیم، میدان ارتش، خیابان حافظ با راه‌آهن و تقاطع میدان شهید زین‌الدین طی سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ آغاز خواهند شد.

به گفته وی محور دیگر ترافیکی شهر قم محور جمهوری اسلامی است که طولی ۱۷ کیلومتری داشته و پنج تقاطع تا کنون در آن احداث شده است.

شهردار قم افتتاح تونل غدیر تا میدان سپاه را از جمله پروژه‌های مهم محور جمهوری دانست و افزود: تکمیل مسیرهای دسترسی تقاطع مدافعان سلامت نیز در این محور در حال انجام است.

وی با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح میدان مرجعیت در سال آینده اضافه کرد: محور عمار یاسر ۶ تقاطع دارد که ۳ تقاطع آن اجرایی شده است و تقاطع میدان سپاه در این محور در مرحله طراحی قرار دارد.

سقائیان نژاد با اشاره به تکمیل محور کبیری ادامه داد: در این محور چهار تقاطع قرار دارد که دو تقاطع در سال آینده آغاز می‌شود.

وی پنجمین محور ترافیکی شهر قم را محور سردار سلیمانی دانست که چهار تقاطع در آن تعریف شده است.  دو تقاطع اجرایی شده و دو تقاطع در دستور کار قرار دارد.

شهردار قم در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت مترو، اجرای این پروژه را منوط به تامین واگن دانست.

وی به اقدامات شهرداری قم در حوزه ارتقای وضعیت حمل‌ونقل عمومی شهر اشاره کرد و افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا استفاده از حمل و نقل عمومی به هشت درصد رسیده بود اما دوباره توانستیم این عدد را به ۱۱ درصد سهم حمل و نقل عمومی برسانیم.

سقائیان نژاد به اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۵ دستگاه مینی بوس، ۵۰ دستگاه ون به حمل‌ونقل عمومی شهر قم اشاره قراردادی برای ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی درحال منعقد شدن است که این موضوع هم در مسیر ایجاد هوای پاک در کلان‌شهرها کمک خوبی محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت پروژه ساماندهی چهل اختران گفت: منابع مالی مورد نیاز این پروژه تامین شده و با جدیت در حال پیگیری است.

شهردار قم با اشاره به اقدامات شهرداری در حیطه فرهنگ با همکاری نهادهای مرتبط افزود: برگزاری باشکوه جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی از موضوعاتی است که این روزها در دستور کار داریم. مساجد متعددی برای این جشن‌ها انتخاب  شده و هدایایی برای مردم در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی در استان بسیار خوب و وحدت در میان ارگان‌های اجرایی فراهم است که در پرتو این وحدت میتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

شهردار قم به مسائل مرتبط با فرهنگ در شهر اشاره کرد و افزود: روح و کالبد شهر بر یکدیگر اثر می‌گذارند و این یکی از دغدغه‌های شهرداری قم است.

وی با اشاره به موضوعاتی مانند نمای رومی خاطرنشان کرد: در جلساتی که خدمت علما داریم، تلاش می‌کنیم راهی برای پیشرفت و توسعه در شهر قم پیدا کنیم که در تعامل مثبت نسبت به مسائل فرهنگی باشد.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه مردم و نهادهای مرتبط نیز باید در این حوزه دغدغه‌مند باشند گفت: یکی از موضوعات مورد توجه در شهرداری مسئله توازن منطقه‌ای است که تا نابرابری به حداقل رسیده و از این طریق برخی ناهنجاری‌ها مرتفع شود.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در برخی مناطق شهری از جمله منطقه ۶ افزود: برای این منطقه ۱۶۴ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که ۶۴ درصد این بودجه از مناطق یک و چهار شهری تامین می‌شود.

شهردار قم اضافه کرد: این اتفاقات در مسیر ایجاد توازن منطقه‌ای و عدالت اجتماعی صورت گرفته است.

وی گفت: کاشت گل در معابر تمام مناطق شهری یکسان است و رفت و روب و نظافت در تمام این مناطق یکپارچه صورت می‌گیرد. همچنین در هر منطقه در حال ساخت یک مجموعه ورزشی فرهنگی هستیم تا توزیع امکانات به صورت عادلانه صورت بگیرد. در زمینه آسفالت معابر نیز در مناطق محروم کار بیشتری صورت گرفته است.

image_print

نوشته های مرتبط

تقدیر شهردار قم از حماسه حضور گسترده مردم در انتخابات ۱۱ اسفند

najafzadeh

زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود/شهدا ستارگان کشورند

najafzadeh

بهره‌برداری از پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری مجتمع تفریحی کهکشان غدیر در هفته دولت

najafzadeh