اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
اخبار

پیام تسلیت شهردار قم در پی درگذشت استاد ابوالحسن گرامی

 متن پیام تسلیت دکتر سقائیان نژاد شهردار قم به شرح زیر است:

نام نیکو گر بماند ز آدمی

به کز او ماند سرای زرنگار

رسم این سرای خاکی برای آدمیان روزی آمدن است و روزی رفتن و چه خوش و نیکوست رفتنی که نام نیک را به یادگار گذارد و ماندگار، ماندگار شدن نام خوش به‌واسطه جهد و تلاش انسان است که نه‌تنها در این دنیا، بلکه در سرای برین نیز حُسن عاقبت را رقم می‌زند.

خبر درگذشت استاد جلیل‌القدر جناب ابوالحسن گرامی از اساتید پیشکسوت فرهنگی و از برجسته‌ترین تاریخ‌پژوهان شهر مقدس قم موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

شخصیت فرهیخته، عالم و پر از مهر و محبت ایشان چه در کسوت آموزگاری توانا برای دانش‌آموزان مدارس شاخص قم و چه در پژوهش‌های تاریخی، جزئی از نوادر این دیار نورانی است که جای خالی آن همواره برای دوستان و آشنایان ایشان به‌ویژه در میان اساتید معزز مجموعه قم‌پژوهی نمایان است.

اقدامات آن مرحوم درزمینهٔ تاریخ‌پژوهی و ثبت مستند بخش‌های مختلف تاریخ قم که نتیجه آن کتاب‌ها و مقالات متعدد در این زمینه بوده است، یادگاری ماندگار از ایشان برای شناخت و معرفی تاریخ کهن دیار نورانی و مقدس قم خواهد بود.

ضمن تسلیت فقدان آن استاد گران‌قدر به حضور تمامی دوستان، شاگردان، همکاران و دوستداران آن عزیز سفرکرده، توان صبر بر این مصیبت را از درگاه حضرت احدیت برای بازماندگان و خاندان محترم گرامی خواستارم.

انتهای پیام

image_print

نوشته های مرتبط

پوستر رویداد فناورانه مدیریت شهری در قم رونمایی شد

najafzadeh

ضرورت اصلاح تصمیم جدید مجلس درباره سازمان شهرداری‌ها

najafzadeh

وحدت کلید دوام انقلاب است / مدیریت شهری پذیرایی نقدهای تخصصی و دلسوزانه

najafzadeh