اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۳
سایت شخصی سید مرتضی سقائیان نژاد
Image default
اخبار خبر

نشست رسانه‌ای شهردار قم-۴/پیش‌بینی ۱۱۵ میلیارد تومان برای آسفالت معابر در ۱۴۰۱/آخرین تصمیمات برای پروژه‌های اطراف حرم مطهر/تا زمانی که هستم محکم پای کارم

 دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز در نشست رسانه‌ای که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مطالعات پروژه بسیار مهم تونل امام موسی صدر در سال آینده انجام خواهد شد گفت: برای نهضت آسفالت معابر ۱۱۵ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه پارکینگ شرقی حرم مطهر از پروژه‌های بسیار مهم شهری است اضافه کرد: اینکه پروژه را به دست سرمایه‌گذار داده یا شهرداری انجام دهد، دو گزینه‌ای است که روی آن کار می‌کنیم و هنوز جمع‌بندی انجام‌نشده است.

شهردار قم با تأکید بر اینکه نظرات مختلفی در این زمینه وجود دارد خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار دنبال سود خودش است و طرح با ورود سرمایه‌گذار متفاوت خواهد بود؛ اگر شهرداری وارد شود ۱۶۰۰ پارکینگ و با ورود سرمایه‌گذار سه هزار پارکینگ ایجاد خواهد شد که نتایج کار متفاوت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مهمی اطراف حرم مطهر در دستور کار شهرداری قم قرار دارند گفت: یکی از مهم‌ترین آن‌ها تعیین تکلیف تجاری‌های متصل به حرم مطهر ازجمله مجموعه شیخان است که نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد.

دکتر سقائیان‌نژاد یادآور شد: تملک مغازه‌های خیابان اراک و ساماندهی آرامستان این محدوده از موضوعات بسیار مهمی است که در دستور کار داریم.

وی تملک و ساماندهی محیط پیرامون حرم امام‌زاده چهل اختران را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: برای این طرح تلفیقی از دو طرح را دنبال می‌کنیم و شرکت بازآفرینی شهری هم بودجه‌ای برای آن گذاشته است.

شهردار قم ادامه داد: پروژه ساماندهی محله دروازه ری از دیگر موضوعات مهمی است که به میلیاردها تومان بودجه نیاز دارد و محل تأمین آن باید تعیین تکلیف شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ادامه فعالیتش در مجموعه مدیریت شهری قم گفت: من در خرداد ۱۴۰۱ قانونا بازنشسته می‌شوم اما به این دلیل که استاد تمام هستم، این موضوع با تائید هیات امنای دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند تا سه سال تمدید شود.

دکتر سقائیان‌نژاد ادامه داد: چهره‌های بسیار خوبی در قم بوده که می‌توانند شهر را اداره کنند؛ ۱۳ نفر از قم در سطح کشور منصوب شده‌اند که پس اگر جمع‌بندی به این سمت رفت که سقائیان‌نژاد نباشد، حتماً جایگزین‌هایی وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه من تا روزی که هستم طوری کار می‌کنم که گویا می‌خواهم صدسال دیگر در شهرداری قم باشم تصریح کرد: حتی اصرار به یک روز بیشتر ماندن هم ندارم و همیشه از خدای بزرگ خیر و مصلحت خودم و شهر بزرگ قم را تقاضا می‌کنم.

انتهای پیام/

image_print

نوشته های مرتبط

پیام شهردار قم به مناسبت روز ملی حمل‌ونقل/ضرورت اهتمام حوزه حمل‌ونقل مبتنی بر ساختار علم و تکنولوژی

najafzadeh

ظرفیت مهم شوراها ارتباط مستقیم با مردم است/باید اختیارات به شوراها بازگردد

najafzadeh

پیام تسلیت شهردار قم در پی درگذشت آیت‌الله امامی کاشانی

najafzadeh